Obsah

« Zpět na Strom životních situací

Podezření na zdravotní potíže související pravděpodobně s konzumací potravin

3. Pojmenování (název) životní situace

Podezření na zdravotní potíže související pravděpodobně s konzumací potravin

4. Základní informace k životní situaci

Každý občan, který má podezření, že jeho zdravotní potíže souvisí pravděpodobně s konzumací určité potraviny (nebo určitých potravin), může dát podnět k prošetření.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Jakákoliv osoba, ať již občan České republiky nebo cizí státní příslušník.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Jasný a výstižný popis zdravotních potíží, jejich průběh, čas konzumace a čas projevu prvních potíží, popis potraviny a místo její konzumace nebo zakoupení, další informace - např. obal výrobku, nabývací doklady, lékařská zpráva z ošetření.

Podnět musí být podán neprodleně; v podnětu musí být uvedeny kontaktní údaje v případě nutnosti získání dalších informací.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Neprodlenou návštěvou zdravotnického zařízení a podrobení se odbornému vyšetření.

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

S příslušnými pracovníky hygienické stanice.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Žádné dokumenty nejsou stanoveny.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Předepsané formuláře nejsou stanoveny.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Šetření podnětu je zahájeno ihned po získání všech nezbytných informací, délka šetření není stanovena a odvíjí se od složitosti případu a šetření.

O výsledcích šetření je v souladu s principem dobré správy odesílatel podnětu informován.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

V případě potřeby a na vyžádání krajské hygienické stanice k došetření zdroje a přijetí opatření:

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Podnět lze zaslat elektronicky na e-mailovou adresu příslušné krajské hygienické stanice.

Je ale vždy nezbytné uvést kontaktní údaje a pokud možno telefonní číslo, neboť bude nutné odesílatele podnětu kontaktovat z důvodu zjištění dalších podrobností nutných k vlastnímu šetření.

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje

Zákon č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů

Zákon č. 110/1997 Sb., o potravinách a tabákových výrobcích a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

Opravné prostředky nejsou stanoveny.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Sankce a opatření závisí na kontrolním zjištění; může se jednat např. o:

  • zákaz uvádění potravin na trh,

  • nařízení povinné sanitace a dezinfekce,

  • uzavření provozovny nebo pozastavení výkonu činnosti,

  • uložení finanční sankce v následném správním řízení.

23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

28. Popis byl naposledy aktualizován

29.07.2015

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.